čtvrtek 23. dubna 2015

Báječné jarní smoothie s červenou řepou




Nevím, jak jste na tom se vztahem ke zdravé výživě Vy, ale já mám - jistě ke své veliké škodě - někde hluboho v hlavě zasunutou pre pubertální hlášku, že co je zdravé, málokdy bývá dobré. Díky tomu jsem vůči vydatným ovocným a/nebo zeleninovým nápojům zvaným SMOOTHIE trpěla silnými předsudky. Ale ono je těžké se jim vyhnout, poslední dobou totiž všichni pijí smoothie: jsou skvělé při běháním, při cvičení jógy, do kina namísto coca-coly a popcornu, na detoxikaci, na dietu, na čilé vstávání...no, na všechno! Trvalo mi to dlouho, ale nakonec jsem si řekla, že všechny jednotlivé ingerdience přece dobrý, no tak jdu do toho.

Co na tom, že moje babička by to nejspíš nazvala ovocným pyré a měla by dozajista pravdu, ale ať jsme holt in, pojdmě si udělat nějaké to smoothie:-)


Co budete potřebovat  (na 2 porce):
  • střední červenou řepu
  • dvě jablka
  • půlku banánu (a popravdě neptejte se mě, co máte udělat s tou druhou půlkou, já ji prostě snědla)
  • šťávu z jedné menší limetky
  • pár snítek meduňky
  • nastrouhanou kůru z limetky
  • 200 ml čisté vody nebo jabléčné šťávy

  • a samozřejmě odšťavňovač nebo mixér


Ovoce oloupejte, jablka, řepu i banán nakrájejte na kousky. Z limetky vymačkejte šťávu. Do odšťavňovače či mixéru vložete všechno ovoce a rozmixujte je na velmi jemno. 


Do směsi přidejte šťávu z limetky, podle Vaší chuti nařeďte směs buď vodou nebo 100%ní jablečnou šťávou, promíchejte a servírujte s lístky meduňky a limetkovými hoblinkami.


Máte-li odšťavňovač, pravděpodobně se obejdete bez vody či jablečné šťávy. S mixérem (a já jsem se s ním spokojila) nedosáhnete sice stejného efektu, tedy z ovoce nedostane jen čistou šťávu, ale ono je to v případě smoothie možná skoro lepší. Pokud máte odšťanovač, můžete část ovocné dřeně použít na zahuštění smoothie a část třeba do jogurtu.

A víte co? Mýlila jsem se, smoothie není jen módní označení pro ovocné pyré, žádná "navoněná bída", jak by řekla babi Anni, není to jen další hloupý dietní nesmysl, je to bez jakéhokoliv protiřečení si Báječná Zdravá Dobrota.


Tak Dobrou zdravou chuť! 

   

Žádné komentáře:

Okomentovat