neděle 25. října 2015

Báječná snídaně s Roaldem Dahlem



Musím předeslat, že dneska jde o pokus vyhnout se tomu, abych ještě někdy někomu musela tenhle recept vysvětlovat a obhajovat, proč "tohle" snídám a jak mě něco tak obskurního, proboha, napadlo! Možná nejde o žádnou gastronomickou pecku, ale pro mě jde už mnoho let o mojí opravdu vůbec nejoblíbenější snídani. 

Takže: Před mnoha lety, coby patnáctiletému žabci s hlavou plnou romantických představ o lásce (vážně se tady nebudeme bavit o tom, před kolika, sakra, lety!) mi moje sečtělá mamka podstrčila Milostné rošády od Roalda Dahla. A jak říká kamarádka Soňa: "Můžeme doporučit!" Tahle útlou povídková knížka se nesnaží předstírat, že je nositelkou nějakých velkých myšlenek či hlubokých životních pravd, je to prostě kniha povídek o lásce, která je napsaná se zvláštním citem pro životní ironii a se smyslem pro černý humor. 

V povídce nazvané Velká Rošáda jeden z hrdinů po obzvláště vydařené milostné noci vstane neobvykle brzo ráno a přichystá snídani pro svoji rodinu, pro své děti a ženu. A i když tím chce pravděpodobně signalizovat, že všechno v životě je v tu danou chvíli báječné a že život je tak krásný, svým způsobem se mu daří pravý opak. Podobně jako jeho děti jsem musela nad Jerryho receptem nejdříve pozdvihnout obočí, ale pak jsem si řekla: No sakra, to je tak divný, že to musím vyzkoušet! 

Takže pojďme na to! A nakonec... nechme promluvit Jerryho: 
"Uděláme pár topinek a na to rozetřeme trochu pomerančového džemu... A na džem pak dáme plátky křupavé slaniny."
"Slanina!" řekl Viktor (syn) "S pomerančovým džemem!"
"Já vím. Ale počkejte, až to ochutnáte. Je to skvělé!"


Křupavou slaninu můžete nahradit i plátkem šunky (já to tak občas dělávám), na toast můžete rozetřít trošku másla, ale džem, ten musí být rozhodně pomerančový! Jako v knížce si k toastu dávám grapefruitový džus a černou kávu!  
Zkuste mít mysl otevřenou, přestaňte se ošklíbat tak jako malý Viktor a vyzkoušejte to, i pokud za sebou nebudete mít stejně podivnou noc jako Jerry, Samantha, Vik a Mary. 


Přeju Vám báječnou neděli a mysl otevřenou nejen ve Vaší kuchyni! 

Žádné komentáře:

Okomentovat