pátek 11. března 2016

Jak na Waldorfský salát


Švagrová Pája se mě zeptala, zda už jsem během půstu zhubla. A já musela velmi neochotně, leč pravdivě přiznat, že ani deko. A jak už to s takovými nevinnými otázkami bývá, i když mě to do té doby nijak netrápilo a vlastně mě ani nenapadlo o půstu takhle uvažovat, semínko pochybnosti už bylo zaseto.

Pokud pojmete půst tak jako já, tedy vynecháte maso, alkohol a navrch ještě kávu, pak to s redukcí váhy nemá vážně nic společného. A tak jsem si řekla, že by možná pár lehkých receptů přišlo vhod. Tady je recept na jeden z mých nejoblíbenějších salátů, salát Waldorf.  


Co budete potřebovat (na 2 porce):
  • ½ hlávky salátu
  • Sladší červené jablko
  • 2 stonky řapíkatého celeru
  • Hrst vlašských ořechů
  • polévkovou lžíci olivového oleje
  • polévkovou lžíci citrónové šťávy
  • 2 čajové lžičky medu
  • čajové lžičky majonézy
  • Sůl
  • Pepř
  • Špetku muškátového oříšku

U salátů obzvlášť oceňuji jednoduchost, čitelnost základních surovin. Hlavně to nepřekombinovat!


Na Waldorf salát se báječně hodí salát ledový. Opláchněte ho a nakrájejte na hrubo. Použít můžete i polníček, toho zhruba 4 hrsti, anebo mix salátů, který občas supermarkety nabízí v už nasekané formě (výhodou je pak „pestřejší“ barevná škála).

Jablko nakrájejte na čtvrtky, zbavte jadřince a každou čtvrtku ještě pokrájejte na plátky tenké cca 3 mm.

Stonky řapíkatého celeru nakrájejte na „ledvinky“ o tloušťce cca 0,5 cm.

Ořechy nasekejte na větší kousky.

Všechny čtyři základní suroviny promíchejte a připravte na talíře. Několik půlek ořechů můžete ponechat jako ozdobu na vrch.

Nakonec přichystejte dresink. Všechny ingredience (olivový olej, citrónovou šťávu, med, majonézu, sůl, hrubě mletý pepř a špetku muškátového oříšku) dejte do uzavíratelné sklenice, důkladně vše po bondovsku protřepejte, nemíchejte! A každou porci zalijte polovinou zálivky.



Salát Waldorf je svěží, lehký mix chutí a vůní a určitě Vám přijde vhod! Servírujte ho s křupavou bagetkou.

Báječný den a dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat